fbpx

Brand Design.

Een goed brand design zorgt ervoor dat jouw bedrijf herkenbaar is. Dat wanneer klanten jouw website of social media zien, ze gelijk weten wie je bent en waar je bedrijf voor staat. Wanneer dit het geval is bouw je een band op met je klanten en creëer je vertrouwen. Dit zorgt voor een fijnere samenwerking tussen jouw bedrijf, en (potentiële) klanten.

Wanneer je een volledig brand design hebt, kun je dit overal toepassen. Denk bijvoorbeeld aan alternatieve logo’s voor social media. Maar ook aan briefpapier, stickers, verpakkingsmaterialen etc. De mogelijkheden zijn eindeloos! Ben je al benieuwd wat Graaffisch voor jouw bedrijf kan betekenen?

Een duidelijke merkidentiteit zorgt voor de gehele look en feel van jouw bedrijf. Het gaat net iets dieper dan alleen de visuele elementen van een huisstijl (logo, kleuren en lettertypes). Wel is de huisstijl een onderdeel hiervan, maar we kijken in het proces ook naar de positionering van jouw merk. Naar de tone of voice, missie, visie, merkwaarden, kernwaarden, doelgroep en nog zoveel meer. Het maakt het merk compleet.

Je staat natuurlijk zelf vrij in het proces, wil je een huisstijl of brand design? Welke je uiteindelijk kiest, voor beide kan je bij ons terecht!

Werkwijze

w

Intakegesprek

Ik vraag naar jouw verhaal. Wat wil je uitstralen met jouw bedrijf? Wat wil je bereiken? Welke look en feel wil je? Samen kijken we naar jouw bedrijf en merkwaarden.

l

Design concept

Op basis van het merkstrategiegesprek ga ik aan de slag. Ik lever een passend design concept aan.

R

Redesign & Design delivery

Op basis van jouw feedback ga ik een verbeterd design creëren. Als je tevreden bent, lever ik de huisstijl op. Nu ben je klaar om je brand design aan iedereen te laten zien.

Wat kenmerkt Brand design bij Graaffisch?

R

Er word in het gehele proces goed nagedacht over de positionering van een merk.

R

De mentale merkidentiteit is uitgewerkt (doelgroep, tone of voice, merkverhaal, merkwaarden, kernwaarden, missie, visie, waarom hoe en wat, en nog zoveel meer.)

R

De visuele identiteit (of terwijl de huisstijl) is uitgewerkt in de juiste brand touch points. Hiervoor werken we dus een klanten reis (customer journey) uit.

R

Alle uitingen worden optimaal op elkaar afgestemd en deze worden consistent doorgevoerd.